Bloggintresserade

2 april 2012

Huset kommer

Allt är förberett för att leveransen av huset skall gå bra. Tre långtradare har varit parkerade - jag vet inte var - för att kunna vara här kl 7.00 för lossning. Det skall ta tre timmar att lossa materialet - vi får se. Ställningar är uppställda. Syllen och folie är fastsatta på plattan runt om huset.

Vädret är mycket bra, minus 0,5 grader C. Himlen är blå. Jag hör nu surret av långtradarna som närmar sig.

Jag fick hjälp av min dotters man, Alex, att lyfta ned överbliven sten till trappan igår som låg utanför garaget, för att bereda plats för lyftkranen. Så lossas nu den första lassen.



Nästa bil att lossas väntar på sin tur.


Här förbereder Bengt Johansson med medhjälpare från Smarholmens Bygg AB mottagandet av husdelarna.


Den första paketen med husväggar ställs på min gräsmatta nere vid fritidshuset så länge.


Det är Allfrakt som kör min husstomme från Stockaryd. Tänk de hade snö i Jönköping på väg ner hit till Åsa.



Här ställs stomdelarna i avvaktan på att lyftas upp, ett och ett av väggbitarna som nu är insvepta i plast.


Nästa bil backar in för att lasten skall kunna lossas.


Första väggdelen på plats mellan matplats och vardagsrum. Oh, så spännande att se hur det blir, det som jag enbart har sett ritningar på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar