Bloggintresserade

29 augusti 2018

Ritningar insända för ansökan om bygglov

Ja, det tog längre tid än vad jag ursprungligen trodde att få ritningarna kompletta för att kunna skicka in dem för ansökan om bygglov. Först den 31 maj fick jag mottagningsbevis att de bedömts kompletta av byggförvaltningen i Kungsbacka. Enligt Plan & Bygglagen har förvaltningen 10 veckor på sig att behandla ansökan. Sommar och semestertid satte ett streck i räkningen. Jag har först vecka 33 fått en handläggare och väntar med spänning att få ta del av beslutet. Jag är mycket mån om att hålla mig helt till detaljplanen så det bör inte bli något problem. Jag fick också bygglov för en tvåvåningsbyggnad redan 2012, men avvaktade då att bygga plan 2. Fortsättning följer.


Snickare är vidtalade likaså deras underentreprenörer och jag har börjat ta in offerter för de olika momenten. Projektet är riktigt spännande och jag gläder mig så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar