Bloggintresserade

17 april 2012

Underlagspapp på råsponten

Underlagspapp har nu lagts på råsponten. I alla fall över en stor del av taket. I kväll när jag kom hem så det ut så här.


Jag fick gå upp på berget ovanför för att se hur det såg ut med underlagspappen.



Undra om det var så här arkitekten Stefan Rupert hade tänkt sig taket? Nu var ju i och för sig tanken att det skulle ha kommit en övervåning här, men inte ända ut mot denna "kant", dvs sargen. Jag får höra av mig till honom och fråga om detta.

Här ser man sargen ännu tydligare.






På denna del av taket har antagligen underlagspappen ännu inte lagts. Jo, idag 2012-04-18 fick jag reda på att den hade lagts på men täckts av presenningen vi ser på bilden. Skälet var att de inte har kunnat bygga sargen, då denna är felkonstruerad på ritningen från Willa Nordic AB. Det blir ingen luftspalt om man bygger, enligt ritningen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar