Bloggintresserade

19 juni 2011

Beslag och trycken till dörrarna


110619 Beslag och trycken

Jag besökte Hoppe AG, Kungsbacka, grossist av Hoppe trycken och beslag till dörrar. Det gäller trycken och beslag till entrédörren, till fönsterdörrarna och till alla fönster i huset.

Vid besöket hos Hoppe agentur fick jag förklarat olika material och modeller. Jag blev också klar över att det är bäst att använda ASSA låscylinder i Snickarpers entrédörr (jag hade först valt Bovalls entrédörr men den blev för dyr).

Det får bli ASSA låscylindrar i alla dörrar, vilket gör det enklare då jag kan ha en typ av nyckel.

Ett av Hoppes trycken låg mycket väl i handen, Vitoria.

Problemet är att jag har godkänt TL-ordern till Willa Nordic AB, och denna TL-order omfattar trycken till innerdörrarna, och då trycket Verona. Frågan är om jag kan byta ut det? Det gäller 9 stycken, det borde inte vara omöjligt.

Jag vill alltså ha Vitoria 1515/42FI (rosett)/42FIS (WC) F1 (alu silver).

Jag vill också ha detta trycke till ytterdörren.

Trycken till fönster och fönsterdörrar beställer jag direkt från Kungsbacka Låsservice som är återförsäljare av Hoppes trycken och beslag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar