Bloggintresserade

22 september 2011

Anslutning till Telias telefonnät

Nr 55 22 sept 2011 Anslutning till Telias telefonnät




Entreprenadarbete inför anslutning med kopparkabel till telenätet till mitt nya hus. Avtalet avser en kopparanslutning. Pris inkl moms 9100kr.



1. Dragning av kabel från kopplingspunkt i telenätet till byggnad, inkoppling i anslutningspunkt i byggnaden samt allt luft/markarbete utanför fastighetsgräns.


2. I priset ingår även sökande av erforderliga tillstånd, såsom ledningsrätt och schakttillstånd. Arbetet utföres av Eltel Networks Infranet Privat AB på Skanovas uppdrag.



3. Nedgrävd kabel - De eventuella markarbeten och läggning av kanalisation som behöver göras mellan fastighetsgränsen och byggnad ingår inte i priset. Det är mitt ansvar som beställare att köpa rör och annat erforderligt material samt att förlägga kanalisation enligt bifogad karta som visar var du skall gräva. För information om de tekniska krav som krävs se vidare anvisning på www.telia.se/fastighetsägare/villabyggare.



Beställaren skall säkerställa att nödvändiga förberedande markarbeten, kanalisation, och håltagning inom fastigheten är utförda enligt de anvisningar som anges på www.telia.se/fastighetsägare.



Preliminär leveranstid är 4-6 veckor från underskrivet avtal. Men jag kan önska mig en senare leveranstid (tror jag). De bokar tid med mig för arbetets utförande.



Pris och leveranstid gäller under förutsättning att kanalisation inom fastigheten är tillgänglig. Det innebär att fastigheten måste vara uppförd. Jag räknar med att den kommer att uppföras i april, maj 2012.



Vidare förutsättning är att marken är tjälfri och återställningsbar, enligt Kungsbacka kommuns anvisningar.



Ännu en förutsättning är att nätkapacitet finns i överliggande nät. OJ hur vet jag det??



Samtliga avgifter för abonnemang och tjänster samt eventuell servicekostnad vid installation i bostaden ingår ej utan hanteras av min teleoperatör. Telia? Avtal måste vara tecknat med teleoperatör.



Betalning erläggs av beställaren i efterskott mot faktura då uppdraget är slutfört och kontrollerat att det är korrekt utfört.



Kredittid vid faktura är 15 dagar netto.



Önskat inkopplingsdatum skall vara inom 8 månader från ingångt Avtal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar