Bloggintresserade

24 november 2011

Granit till stegen i entrétrappan

nr 80 24 november 2011 Granit till stegen u entrétrappan


Jag beställde grå granitsten till entrétrappan, 21 steg 1200 mm breda. Måtten är: LxBxH (mm): 1200x360x 140. Ytan: ovansidan är flammad, sidor råkluvna. Jag beställde denna sten från Gissléns, i Lindome, utanför Göteborg.



Planeringen är sådan att det blir ett granitsteg på vilplanet, så att man nedifrån ser graniten hela vägen.



Vilplanet görs av mina Offerdals skiffer skivor - som jag monterat ned från den gamla trappan upp till Friggeboden (som nu är borttagen).



Det kommer att behövas material för sättning som tex makadam, grus. En gjutform får göras till vilplanet. Det får bli en fog mellan Offerdals skifferbitarna, inte grus.

Oh, så fint det kommer att bli. Denna granit harmoniserar fint med min tomtmiljö, som inte ser ut som på bilden här nedan men ändock ....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar