Bloggintresserade

2 mars 2012

Bottenplatta för poolen

Samtidigt med att bottenplattan för huset gjuts, gjuts även bottenplattan för poolen, 1 meter under färdigt altangolv. Detta altangolv kommer ca 3-5 cm under färdigt golv inne i huset.

Jag tänker mig sedan att väggarna muras med Leca. Roger Hallgren (R & H Byggteknik) ritar konstruktionen för detta.

På hemvägen från tandläkaren idag åkte jag förbi Gissléns. Jag ville höra med dem om det finns små, små svarta och vita stenar som kan användas i tunnbetong eller tunn puts som kan användas som beklädnad av poolväggar både inuti och utanpå, och på poolgolvet. De undersöker saken åt mig.

Tänk att jag där hos Gissléns träffade på ett vänligt par som just byggt en pool, och på det sätt som jag önskar! Ibland har man tur i livet. De rådde mig att gå in på www.leca.se - för att få råd om hur man kan göra, både vad gäller tätskikt och genomföringar (i mitt fall gäller det genomföring för ljus, och för införsel av vatten i poolen). Genomföring för utförsel behövs inte då jag vill ha en långsida med "overflow". De gav mig också mobilnummer till den person som byggt deras pool. Underbart!

Tänk, det kanske kan bli som jag drömmer om!! Riktigt i hamn är jag förstås inte ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar