Bloggintresserade

21 februari 2013

En sak som jag gärna också visar er är:


Är hur fint biblioteksbänken längst in i rummet så väl fått sin plats även om detta rum inte blev ett biblioteksrum som det var tänkt från början. Bänken som har byggts av Nyberg & Son, Stockholm (Lars Nyberg, en gammal god vän till mig) är så fin här under en tavla av Hasse Ekdahl, också det en gammal god vän till mig. Denna tavla ger mig energi varje dag, var så säker! Den har ett så livsbejakande flöde. Jag passerar den till mitt arbetsrum, vilket är suveränt, det ger mig en kick.

Tavlorna ovan sofforna är målade av en Boråsmålare, Stig Kjellin, och tillsammans så här är de så fina. Soffan är nyinköpt från Långelids i Askim utanför Göteborg. Thomas Långelid har bidragit i vaket av soffa. Den passar så fint ihop med granitchipsen runt braskaminen. Det som saknas i detta rum är lämplig läsbelysning. Så småningom finner jag väl ut vad jag vill ha här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar