Bloggintresserade

15 oktober 2011

Feng shui och husets entré


nr 67 15 okt 2011 Feng shui och husets entré


Är entrén öppen, vid, vacker och välkomnande ökar man energin i huset.



I mitt hus finns två ljusinsläpp på var sida om entrén, 40 cm breda. Dörren är en meter bred, tillsammans utgör detta en öppen entré.



Man har fått gå uppför en trappa med 28 steg för att nå entrén till huset. Att gå upp och sedan nå entrén är optimalt.


Då mitt hus som jag bygger är att betrakta som ett ålderdomshem installerar jag också en hiss från garaget upp till bostadsplanet. Denna hiss kan naturligtvis också användas av mina vänner.



Min entré kommer inte att vara placerad på husets framsida, utan placeras på norrsidan. Det är inte helt optimalt att man inte "ser" entrén från uppfarten till huset.



Trappan upp till entrén är tillräckligt bred så att den ändå framträder som den viktiga entrén till huset. Det handlar också om att markera entrén på flera sätt, med växter och belysning. Vid sidan om entrén planterade jag därför en röd klätterros, vilket är välkomnande.

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar